افزایش بازدید اینستاگرام با چند تکنیک ساده

آموزش اینستاگرام گوپیک ۰۹ شهریور ۱۴۰۰
افزایش بازید اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان پرطرفدار‌ترین شبکه‌ی اجتماعی به برندها و کسب‌ و کارها این اجازه را داده است تا بیش از هر زمان دیگری با مخاطب خود ارتباط مستقیم برقرار نمایند. اما با وجود تمام این پتانسیل‌ها که بستر مناسب برای ارتباطات را فراهم می‌کند، باز هم ممکن است که از خود بپرسیم چگونه می‌توان افزایش بازدید اینستاگرام (Increase Instagram view) را تجربه کرد؟

اگر شما هم همین سوال را در ذهن دارید، خوشحال باشید؛ چرا که به جای مناسبی برای پاسخ به این سوال آمده‌اید. ما در این نوشته بهترین شیوه‌ها برای افزایش میزان بازدید از اینستاگرام را تهیه کرده‌ایم.

چگونه افزایش بازدید اینستاگرام  به برند شما کمک خواهد کرد؟

با این که شما بدون توجه زیاد به فرایند افزایش تعداد بازدید، فالوور، کامنت و … می‌توانید تا حدی در اینستاگرام درآمدزایی کنید، با این حال زیبایی این شبکه‌ی اجتماعی در ایجاد طرفداران وفادار است که به صورت مداوم با شما در ارتباط هستند. آمارها نشان داده است که اینستاگرام جذاب‌ترین پلتفرم اجتماعی برای برندهاست. اگر شما به عنوان یک برند پستی را منتشر کنید چیزی بین ۲ تا ۷ درصد از مخاطبانتان با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

هر چه قدر که بازدید از پست‌ها، استوری‌ها و بیوگرافی شما افزایش یابد، کسب درآمد از اینستاگرام هم آسان‌تر خواهد شد؛ چرا که فرصت‌های بیشتری خواهید داشت تا پیام خود را به طرفداران خود ارسال نمایید. در نتیجه‌ی تمام این موارد، آگاهی از برند شما افزایش یافته و از مشتریان خود بازخورد دریافت خواهید کرد. بعه علاوه این که تعداد بازدیدهای شما نشان دهنده‌ی میزان تطابق محتوایتان با مخاطب است.

حالا می‌خواهیم روش‎های افزایش بازدید اینستاگرام را بررسی کنیم.

افزایش بازدید اینستاگرام

انتشار پست باکیفیت بالا

اگر دوست دارید که پست‌هایتان بازدید بیشتری دریافت کند،توجه به کیفیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید روی آن تمرکز کنید. واضح است که شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام بر پایه‌ی قوه‌ی دیداری است و با این که در طی این سال‌ها تغییراتی بسیاری در آن لحاظ شده است، باز هم مهم‌ترین عنصر در آن عکس و ویدئو است.

اگر پستی که منتشر می‌کنید که از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، چگونه می‌توانید نظر مردم را به سوی خود جلب کنید؟ اگر به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستید، لازم است که به کیفیت محتوایی که منتشر می‌کنید، توجه بسیاری داشته باشید. انتخاب عکس و ویدئو با رزولوشن مناسب، قرار دادن لوگوی خود، داشتن ظاهر ثابت، استفاده از یک قالب مناسب و … می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای روی افزایش بازدید اینستاگرام شما داشته باشد.  خوب است بدانید که مخاطب از شما نوعی ثبات انتظار دارد. انتظار می‌رود که شما یک سبک محتوایی خاص را ابداع کرده و همواره طبق آن پیش بروید.

استفاده از 6 تا 10 هشتگ

در زیر هر پستی هشتگ‌ها وجود دارند. اما آیا شما می‌دانید که چگونه از هشتگ‌ها بیشترین بهره‌ی ممکن را ببرید؟ ممکن است در ظاهر قضیه، اهمیت هشتگ‌ها مشخص نباشد اما جالب است بدانید که آن‌ها یکی از مهم‌ترین جنبه‌های افزایش آگاهی از برند شما هستند. هشتگ‌ها باعث می‎شوند که در نتایج جست‌و‌جو‌ها قرار گرفته و محتوای شما طی فرایند ساده‌تری به دست مخاطبتان برسد.

هنگامی که می‌خواهید هشتگ‌ها را بنویسید، از ۶ تا ۱۰ هشتگ که توسط کاربران دیگر هم استفاده شده اما به حالت اشباع درنیامده استفاده کنید. بهتر است که در هر پست درصدی از هشتگ‌های خود را تغییر دهید تا مشابه پیج‌های اسپم به نظر نرسید. البته که استفاده‌ی درست از هشتگ‌ها نیاز به تمرین و تکرار داد. مدتی زمان خواهد برد که که بیاموزید چگونه از ترکیب هشتگ‌ها به هدف خود یعنی کسب درآمد از اینستاگرام برسید.

استفاده از قالب‌های حرفه‌ای اینستاگرام

هنگامی که حرف از قالب و تم می‌زنیم، ناخودآگاه ذهنمان به سوی وردپرس و قالب‌های آماده‌ی آن می‌رود اما خوشبختانه برای پست‌های اینستاگرام هم قالب وجود دارد. در واقع یکی از راهکارهای افزایش بازدید اینستاگرام این است که یک قالب حرفه‌ای برای پیج خود انتخاب کنید. اگر با نرم‌افزار فتوشاپ آشنا باشید و کمی از دانش گرافیک سر در بیاورید می‌توانید قالب مخصوص خود را طراحی کرده و از آن برای انتشار پست‌هایتان استفاده کنید.

اما با یک جست‌و‌جوی ساده در اینترنت هم می‌توانید به صدها قالب جذاب دسترسی داشته باشید. این قالب‌ها به صورت فایل‌هایی قابل ویرایش با استفاده از فتوشاپ در اختیار شما قرار خواهد گرفت که کاملا لایه باز هستند و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که اطلاعات موجود در آن را تغییر داده و متن و عکس خودتان را قرار بدهید. البته قبل از آن باید به این فکر کنید که حوزه‌ی فعالیت شما چیست و کدام یک از قالب‌ها می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد.

برای درک میزان اهمیت قالب اینستاگرام کافی است که خودتان را جای فردی که وارد پیج شما می‎شود قرار دهید. قطعا نخستین چیزی که از یک پیج برداشت خواهید کرد، ظاهر آن، رنگ‌هایی که به کار رفته و هوشمندی پشت آن است. در نتیجه اگر به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستید، پیشنهاد ما این است که قالب یا تم پیج خود را جدی بگیرید.

جذب فالوور اینستاگرام

ارتباط داشتن با پیج‌های پرفالوور

این ارتباط می‌تواند به شکل تبلیغات یا لایک کردن و کامنت گذاشتن باشد. اگر بودجه‌ی کافی برای تبلیغات دارید، به دنبال پیج‌های مناسب بگردید و از آن‌ها بخواهید که شما و برندتان را در قالب یک استوری یا پست به فالوورهای خود معرفی کنند. در غیر این صورت بهتر است استراتژی دیگری را به کار گیرید.

حتما شما هم دیده‌اید که برخی برندها فقط برای دیده شدن زیر پست‌های مختلف کامنت  « خوب است»، » چه عالی»، » آفرین» و … می‌گذارند. این کار شاید در ابتدا به نظر مفید می‌رسید اما بعد از مدتی دیگی بازدهی نداشت. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که بهترین پست‌ها که مخاطب آن می‌تواند مخاطب شما هم باشد را پیدا کرده و برایشان نظر‌های تخصصی و کامل بنویسید. با انجام این کار نظر کاربران این پیج به سوی شما جلب شده و وارد صفحه‌ی شما خواهند شد.

نوشتن کپشن‎‌های جذاب و طولانی

البته منظور ما از کپشن طولانی، یک طومار نیست که خواننده از مطالعه‌ی آن‌ خسته شود. اما ننوشتن کپشن هم به این معناست که هیچ ارزشی برای مخاطب خود قائل نیستید. نوشتن ۶ تا ۱۰ خط کپشن می‌تواند جالب باشد. اگر از کپشن‌های طولانی استفاده می‌کنید، حتما متن خود را پاراگراف‌بندی کنید و بین هر پاراگراف فاصله بگذارید تا خواندن آن ساده‌تر شود. همچنین استفاده از ایموجی‌ها هم می‌تواند ظاهر متن شما را چشم‌نواز کند.

پیشنهاد می‌کنیم هر چقدر که برای تهیه‌ی پست خود زمان صرف کرده‌اید، همانقدر را هم به کپشن خود اختصاص دهید تا یک محتوای کامل را به مخاطب ارائه کنید. داشتن سبک نوشتاری خاص، ایجاد حس صمیمیت، استفاده از هشتگ‌ها در میانه‌ی کپشن و … می‌تواند متن شما را از هر لحاظ حائز اهمیت کند.

درج تگ لوکیشن

قرار دادن تک لوکیشن برای استراتژی بازاریابی شما بسیار مهم است. اگر به دنبال افزایش بازدید اینستاگرام هستید، نباید لوکیشن را فراموش کنید. باید مطمئن شوید که محتوای شما از لحاظ جست و جوی لوکیشن هم قابل دسترسی است. کسب و کار محلی که در پست‌های خود تگ لوکیشن را قرار می‌دهد خیلی راحت‌تر از کسب و کاری که از انجام این کار امتناع می‌کند، پیدا خواهد شد.

الگوریتم‌های اینستاگرام توجه زیادی به عملکرد شما و افرادی که از لحاظ فیزیکی به شما نزدیک هستند خواهند داشت. اگر دوست دارید که کسب و کارتان راحت‌تر پیدا شود، با قرار دادن تگ لوکیشن، افراد محلی بیشتری را به سوی خودتان جذب کنید. این کار در بلند مدت به افزایش بازدید و کسب درآمد از اینستاگرام کمک خواهد کرد.

تمرکز کردن روی مخاطب

بخش تجزیه و تحلیل اینستاگرام موسوم به insights به شما کمک خواهد کرد که اطلاعات مربوط به مخاطبتان را بسیار ساده‌تر از آنچه که می‌پندارید، به دست آورید. دانستن اطلاعات در رابطه با مخاطبان به شما کمک خواهد کرد چیزی را منتشر کنید که آن‌ها می‎پسندند. برای مثال دانستن این که مخاطبان شما زنان هستند یا مردان می‌تواند مشخص سازد که چه نوع پست‌هایی را به اشتراک بگذارید. همچنین علم به این که مخاطبان شما در چه روزها و چه ساعاتی در اینستاگرام فعالیت دارند، کمک می‌کند تا زمان مناسب برای انتشار محتوا را تخمین زده و افزایش بازدید اینستاگرام را به دست آورید. البته خوب است به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر صاحب یک پیج بین المللی هستید، منطقه‌ی زمانی مخاطبان شما متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

ایجاد یک استراتژی برای افزایش بازدید اینستاگرام می‌تواند کمی سخت باشد. افزایش بازدید یا کسب درآمد از اینستاگرام چیزی نیست که یک شبه و با یک کلیک به دست آید. برای رسیدن به این هدف اولا بایستی با استفاده از ابزارهای متنوع مانند insights یک برنامه ریزی کامل و دقیق بچینید و بعد از آن به این استراتژی پایبند باشید. اگر بتوانید نکاتی که در این نوشته به آن‌ها اشاره کردیم را مد نظر قرار داده و روی محتوای خود کارکنید، به احتمال زیاد و بعد از چند ماه می‌توانید شاهد پیشرفت خود باشید. امیدواریم که این مقاله از گوپیک برای شما مفید واقع شود.

گوپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.