صفر تا صد پست اسلایدی اینستاگرام

آموزش اینستاگرام گوپیک ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
پست اسلایدی اینستاگرام

اتکاء به تصویر چیزی است که منجر به متمایز شدن اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم‌ها شده. همین دلیل مسبب این شد که بخش قابل توجهی از برندها برای نمایش محصولات خود و برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مخاطبانشان به این شبکه‌ی اجتماعی کوچ کنند. اما اگر محتوایی که می‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید چیزی بیشتر از یک عکس ساده باشد چه باید کرد؟ اینستاگرام برای این موقعیت‌ها هم راه‌حلی اندیشیده است. پست اسلایدی (Carousel Post) دقیقا برای چنین موقعیت‌هایی طراحی شده. اگر دوست دارید که به حساب اینستاگرامی خود تنوع داده و نرخ اشتراک را افزایش دهید، بهتر است که با این پست همراه بوده و آشنایی بیشتری با محتواهای اسلایدی این شبکه‌ی اجتماعی پیدا کنید.

منظور از پست اسلایدی اینستاگرام چیست؟

گاهی مواقع محتوای ما آنقدری کامل است که نمی‌توان آن را در یک عکس یا ویدئو خلاصه کرد. پست‌های اسلایدی به وجود آمده‌اند تا این مشکل را به صورت کامل حل کنند. در واقع شما این امکان را دارید که تا 10 عکس یا ویدئو را در یک پست گنجانده و مطمئن شوید که مخاطبتان هیچ کدام از آن‌ها را از دست نخواهند داد. Carousel Post به شما کمک می‌کند تا 10 عکس یا ویدئو را در پست خود قرار دهید. این اسلایدها می‌توانند مانند یک عکس طویل باشند که به تکه‌هایی تقسیم شده است و یا این که شامل محتواهای متفاوتی باشد.

پست اسلایدی از لحاظ ظاهری تفاوتی با پست‌های دیگر اینستاگرام ندارد اما کاربران می‌توانند با ورق زدن آن، اسلایدهای بعدی را مشاهده کنند. همچنین امکان لایک کردن پست‌های اسلایدی و کامنت گذاشتن برای آن‌ها هم وجود دارد. در واقع هر کاری که می‌توانستید با پست‌های معمولی انجام دهید برای پست‌های Carousel Post امکان پذیر است. وقتی که تعدادی عکس یا ویدئو را به صورت اسلایدی کنار هم قرار می‌دهید چند دایره زیر پست شما قرار می‌گیرد و با ورق زدن محتوا بین دایره‌ها هم جابجا می‌شوید تا موقعیت شما نشان داده شود.

ابعاد پست اسلایدی اینستاگرام چقدر باید باشد؟

خوشبختانه پست‌های اسلایدی هم می‌توانند به شکل مربع، افقی و عمودی منتشر شوند. برای این که بهترین خروجی را از تصاویر و ویدئوهای خود داشته باشید لازم است که به ابعاد مربوط به محتوای خود دقت داشته باشید. اگر ابعادی که برای محتوای هر اسلاید در نظر می‌گیرید متفاوت باشد، خروجی قابل قبولی نخواهید داشت. چرا که اینستاگرام بر اساس اسلاید اول، تمام تصاویر یا ویدئوهای بعدی را تغییر می‌دهد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که حتما به ابعاد زیر توجه کافی داشته باشید:

مانند پست‌های معمولی، اگر می‌خواهید که محتوای مربعی شکل به اشتراک بگذارید، کافی است که آن را به اندازه‌ی 1080 در 1080 px در آورید تا بهترین خروجی ممکن را داشته باشید. پست‌هایی که به صورت پرتره یا عمودی منتشر می‌کنید لازم است که از ابعاد 1080 در 1350 px پیروی کنند. همچنین اگر می‌خواهید عکس‌های منظره یا تصاویری که به صورت افقی هستند را به دیده‌ی مخاطب برسانید ( که اصولا Landscape) نامیده می‎‌شوند) بهتر است که ابعاد آن را به حالت 1080 در 566 px ببرید.

نکته‌ی مهم دیگر در رابطه با نسبت ابعاد است که باید از آن مطلع باشید. اگر به هر دلیلی از ابعاد گفته شده پیروی نکردید، لازم است که به نسبت اعداد توجه کرده و طول عرض تصویر خود را به شیوه‌ای برش دهید که بر اساس این نسبت‌ها باشد. واضح است که نسبت ابعاد در پست مربعی 1:1 است. این نسبت برای پست‌های افقی به صورت 1.91:1 و برای پست‌های عمودی 4:5 است.

به صورت کلی توصیه می‎شود که عرض عکس خود را 1080 پیکسل نگه دارید و سپس بر اساس آن طول خود را بین 566 تا 1350 پیکسل جابجا کنید.

نکته‌ی بعدی در رابطه با مشخصات ویدئوهایی است که از طریق پست اسلایدی به اشتراک می‌گذارید. هر کدام از این ویدئوها بایستی از 3 تا 60 ثانیه طول داشته باشند. همچنین فرمت‌های برتر جهت اشتراک گذاری در اینستاگرام MP4 و MOV هستند. اگر ویدئوی شما به صورت افقی است بایستی نسبت تصویر آن را به شکل 1.91:1 و اگر به صورت عمودی است آن را به شمل 4:5 در نظر بگیرید. ویدئویی مربعی هم که از نسبت تصویر 1:1 پیروی می‌کند.

چطور Carousel Post منتشر کنیم؟

همیشه پیش از انجام هر کاری فکر می‌کنیم که انجام آن سخت است اما حقیقتا انتشار یک Carousel Post تفاوت چندانی با انتشار یک پست معمولی ندارد. خوشبختانه اینستاگرام همواره به راحتی کاربران خود اندیشیده و بهترین رابط کاربری را فراهم کرده تا سر و کله زدن با آن به شدت آسان باشد.

البته بهتر است که پیش از انتشار پست اسلایدی اینستاگرام به این نکته فکر کنید که آیا ضرورتی به استفاده از آن وجود دارد یا نه. اگر به پاسخ مثبت رسیدید، می‌توانید کار خود را شروع کنید!

در مرحله اول لازم است که عکس یا ویدئوهای خود را تهیه کرده و آن‌ها را در گالری تلفن همراه خود قرار دهید. (اگر از اینستاگرام نسخه وب استفاده می‌کنید، آن‌ها را در یک پوشه قرار خواهید داد)

حالا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و از نوار پایین صفحه علامت به اضافه را انتخاب کنید تا وارد مراحل انتخاب عکس و ویدئو شوید.

در این مرحله روی دکمه‌ی SELECT MULTIPLE بزنید تا بتوانید چند عکس یا ویدئو را انتخاب کنید.

پست اسلایدی اینستاگرام

در این مرحله می‌توانید تا 10 محتوا را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که عکس‌ها یا ویدئوها شماره گذاری می‎شوند و بر اساس همین شماره‌گذاری‌ها در پست نمایش داده می‌شوند. به این معنی که محتوایی که با شماره‌ی 1 علامت گذاری شده است، در نخستین اسلاید قرار خواهد گرفت.

پست اسلایدی اینستاگرام

حالا از بالای صفحه  و سمت راست علامت فلش را بزنید تا وارد مرحله بعد شوید.

در این مرحله می‌توانید روی تمام اسلایدها به صورت همزمان یک فیلتر را اعمال کنید و یا این که با استفاده از دکمه‌ی دایره‌ای شکل پایین هر اسلاید، فیلتر متفاوتی را به آن  اختصاص دهید.

چگونه Carousel Post جذاب ایجاد کنیم؟

آمارها نشان داده است که میزان تعامل کاربران با پست اسلایدی اینستاگرام بیشتر از سایر انواع محتواهاست. به همین خاطر لازم است که شما هم به فکر انتشار آن باشید. اما برای شروع این کار نیاز به ایده‌هایی دارید. در این قسمت تعدادی از این ایده‌ها را بررسی خواهیم کرد.

عکس یا ویدئوی پیش و پس از استفاده را منتشر کنید

یک راه خوب برای ترغیب مخاطب به خرید از یک محصول این است که محتوای مربوط به پیش و پس از آن را منتشر کنید. این محصول می‌تواند لوازم آرایشی، لباس، یک گجت خاص و … باشد. اگر هنوز تعداد قابل توجهی فالوور ندارید، خود اقدام به استفاده از محصولات کنید و نتایج را به مخاطبان خود نشان دهید. در غیر این صورت از فالوورهای خود بخواهید که این کار را انجام داده و با هشتگ مخصوص به شما آن را به اشتراک بگذارند.

پست‌های اینستاگرام در مقابل واقعیت را به اشتراک بگذارید

همه‌ی ما می‌دانیم که دنیای اینستاگرام و تصاویر ویرایش شده تفاوت زیادی با دنیای واقعی ما دارند. پست اسلایدی می‌تواند فضای مناسبی برای نمایش این تفاوت‌ها با چاشنی اغراق باشد. از آنجایی که امکان به اشتراک گذاشتن 10 عکس در پست اسلایدی وجود دارد در نتیجه می‌توانید چندین ویدئو یا عکس جذاب تهیه کرده و آن‌ها را در کنار هم قرار دهید. همچنین می‌توانید مطمئن باشید که فید مخاطبان خود را شلوغ نخواهید کرد و به احتمال زیاد تمام این اسلایدها دیده خواهد شد.

نظر مشتریان را به شکل اسلاید تهیه و به اشتراک بگذارید

یکی از رایج‌ترین کارها در اینستاگرام این است که موفقیت‌های خود را به اشتراک بگذارید. نشان دادن نظرات مثبت یا گاهی منفی مشتری‌ها می‌تواند شما را واقعی و قابل اعتماد نشان دهد. البته سعی کنید که بیشتر نظرات مثبت را در این بخش قرار دهید؛ چرا که بخش قابل توجهی از موفقیت هر برند به این موضوع وابسته است. در یک مجموعه اسلاید زیبا، نظرات را در معرض دید مخاطبان قرار دهید و یک پست اسلایدی وسوسه انگیز درست کنید.

جزئیات را به نمایش بگذارید

پست‌های معمولی اینستاگرام قابلیت انتشار یک عکس یا یک ویدئو را دارند. در نتیجه اگر بخواهید که زوایای متفاوتی از محصول خود را به کاربران نشان دهید، با مشکل روبرو خواهید شد. اگر محصولی دارید که در ابعاد، شکل‌ها و رنگ‌های متفاوتی است، بهتر است که از Carousel Post استفاده کرده و جزئیات مورد نظر را به دیدگان مخاطب خود برسانید.

سخن پایانی

اگر بخواهیم به صورت کلی به این موضوع نگاه کنیم، قرار دادن یک محتوای وسوسه انگیز در اسلاید اول و هدایت مخاطب به سوی ورق زدن پست می‌تواند میزان تعاملات موجود در پیج شما را بسیار افزایش دهد. انجام این کار با یک پست اسلایدی امکان پذیر است که در این نوشته از گوپیک، زیر و بم آن را مورد بررسی قرار دادیم. یک محتوای اسلایدی معمولی هم می‌تواند توجه افراد زیادی را به سوی شما جلب کند اما اضافه کردن چاشنی خلاقیت می‌تواند دفعات دیده شدن شما را به شدت افزایش دهد.

گوپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.