همه‌ی آن‌ چیزی که باید درباره کاور هایلایت بدانید

آموزش اینستاگرام گوپیک ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
کاور هایلایت

فرض کنید که برای خرید لباس وارد یک فروشگاه شده‌اید. آیا اگر از ظاهر یک لباس خوشتان نیاید حاضر هستید که جنس آن را لمس کرده و تن‌خور آن را امتحان کنید؟ در بیشتر مواقع پاسخ این پرسش منفی است. ظاهر یک پیج هم دقیقا مشابه ظاهر یک لباس است. تا زمانی که نتوانید از طریق جنبه‌ی بصری، مخاطبان را به سوی خود جلب کنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آن‌ها جذب محتوای شما شوند. همین موضوع نشان دهنده‌ی این است که چرا تولیدکننده‌های حرفه‌ای محتوا در اینستاگرام همیشه به دنبال این هستند تا پیج خود را از لحاظ دیداری بهبود ببخشند. یکی از نکات مهم در این زمینه کاور هایلایت (Highlight Cover) است. در این نوشته قصد داریم تا بررسی کاملی بر این مسئله داشته باشیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

کاورهایلایت

هایلایت چیست؟

پیش از هر چیزی ممکن است که شما ندانید که هایلایت در اینستاگرام به چه معناست. همانطور که می‌دانید هر استوری که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید فقط 24 ساعت قابلیت دیده شدن توسط فالوورهای شما را دارد و بعد از این مدت وارد بخش آرشیو می‎شود.

هایلایت اینستاگرام قابلیتی است که با استفاده از آن می‌توان استوری را برای بار دیگر در بخش پروفایل خود قرار داده ( در بخشی زیر بیوگرافی شما جای می‌گیرد) به طوری که فالوورهایتان می‌توانند در هر زمان به آن‌ها دسترسی داشته باشند. وقتی که افراد اقدام به باز کردن یک هایلایت می‌کنند، می‌توانند آن را مشابه یک استوری مشاهده کنند. البته شما دیگر نمی‌توانید به نام افرادی که وارد بخش هایلایت‌ها شدند و به تعداد آن‌ها دسترسی داشته باشید.

منظور از کاور هایلایت چیست؟

حالا به اصل مطلب یعنی کاور بخش هایلایت رسیدیم. وقتی که شما هیچ عکسی را به عنوان کاور خود انتخاب نمی‌کنید، اولین استوری انتخاب شده به عنوان کاور در نظر گرفته خواهد شد. اما اینستاگرام این قابلیت را فراهم کرده تا یک عکس دیگر را از گالری برگزیده و به عنوان کاور انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از بین استوری‌هایی که برای یک هایلایت انتخاب کرده‌اید، یک کدام را انتخاب و به عنوان کاور قرار دهید.

کاورهایی که از گالری خود انتخاب می‌کنید یک عکس جذاب و قابل فهم است که روی هایلایت قرار گرفته و جلوه‌ی خوبی به بیوگرافی و پیج شما خواهند بخشید. این روزها تمام کاربران معروف اینستاگرامی برای هایلایت‌های خود کاور قرار می‌دهند. در نتیجه بهتر است که شما هم به فکر دست و پا کردن یک کاور برای خود باشید.

مزیت استفاده از کاور در هایلایت چیست؟

جالب است بدانید که بسیاری از بازاریابان اینستاگرامی بخش قابل توجهی از زمان و انرژی خود را روی ظاهر پیج می‌گذارند که کاور هایلایت هم بخش مهمی از این وظیفه است. بازاریابان این شبکه‌ی اجتماعی به خوبی می‌دانند که یک کاور مناسب برای هایلایت‌ها تا چه اندازه می‌تواند روی رفتار مخاطب تاثیر داشته باشد. در واقع جذب مشتری بیشتر و افزایش اعتماد یکی از بزرگترین مزیت‌های استفاده از کاور هایلایت است.

از سوی دیگر وقتی که تعداد هایلایت‌های شما زیاد می‎شود و شما مخاطب را به سوی این بخش ارجاع می‌دهید، پیدا کردن محتوای مورد نظر سخت خواهد شد. کاورها می‌توانند شامل نمایه‌ای باشند که دسته‌بندی را نشان می‌دهند. برای مثال قرار گرفتن عکس کتاب، عکس دوربین یا عکس لباس می‌تواند نشان دهد که این دسته از هایلایت‌ها در رابطه با کتابخوانی، عکاسی یا مد و پوشاک هستند. در نتیجه راحتی در پیدا کردن محتوای مد نظر هم از دیگر مزایای استفاده از این کاورهاست.

چگونه می‌توان برای هایلایت‌ها کاور انتخاب کرد؟

  • برای انجام این کار کافی است که وارد هایلایت مورد نظر خود شوید.
  • سپس علامت سه نقطه که در پایین صفحه قرار گرفته را کلیک کنید و گزینه‌ی Edit Highlight را بزنید.

کاورهایلایت

  • در این بخش روی قسمت Edit Cover بزنید.

کاورهایلایت

  • مشاهده خواهید کرد که برای تغییر هایلایت دو گزینه پیش روی شماست. شما می‌توانید بین استوری‌ها یک کدام را به عنوان هایلایت انتخاب کنید یا این که از گالری خود یکی عکس را انتخاب کرده و به عنوان کاور قرار دهید.

کاورهایلایت

اگر نمی‌دانید که چگونه هایلایت ایجاد کنید راهنمای زیر را بخوانید در غیر این صورت از این بخش عبور کنید:

اگر یک استوری در 24 ساعت اخیر منتشر کرده‌اید کافی است که وارد آن شده و از پایین صفحه روی گزینه‌ی Highlight که شبیه یک قلب است کلیک کنید و برای آن یک نام و یک عکس به عنوان کاور انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید که استوری‌های گذشته‌ی خود را هایلایت کنید کافی است که وارد صفحه‌ی پروفایل اینستاگرام خود شوید.

بعد از این کار از بالای صفحه روی علامت سه خط افقی کلیک کنید.

از منوی ظاهر شده گزینه Archive را انتخاب کنید. مشاهده خواهید کرد که لیستی از استوری‌هایی که قبلا منتشر کرده‌اید در این بخش جای گرفته. می‌توانید وارد هر کدام شده و از پایین صفحه روی Highlight بزنید. ادامه‌ی ماجرا مانند مورد قبلی است.

چگونه کاور خوب برای هایلایت‌ها دست و پا کنیم؟

برای این که کاور هایلایت داشته باشید دو راه پیش رو دارید: اول این که خودتان از صفر اقدام به طراحی آن‌ها کنید. دوم این که کاورها را از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها دریافت کرده و با یک تغییر جزئی در پیج خود قرار دهید. در اینجا تعدادی نکته‌ی مهم برای هر دو مورد داریم.

کاور را طوری طراحی کنید که خودش را توضیح دهد

یکی از تاکتیک‌هایی که بسیاری از بازاریابان اینستاگرامی از آن پیروی می‌کنند این است که تصاویری را برای کاور هایلایت برمی‌گزینند که خودشان را توضیح می‌دهند. برای مثال اگر هایلایت شما در رابطه با نکات زیبایی است بهتر است که روی آن با یک آیکن یا یک متن ساده به این موضوع اشاره شود. این کار باعث می‎شود که کاربران به سرعت قادر باشند تا در رابطه با دیدن یا ندیدن این هایلایت تصمیم گرفته و وقتشان را از دست ندهند.

در طراحی کاورها ثبات داشته باشید

شما تمام هایلایت‌های خود را در یک زمان منتشر نمی‌کنید. در نتیجه احتمالا کاورها را در زمان‌های مختلفی طراحی خواهید کرد. مهم است که کاورها را باثبات طراحی کنید. به این معنی که میان رنگ‌ها، طرح‌ها، فونت‌ها و دیگر عناصر آن‌ها یک هارمونی وجود داشته باشد. اگر هر بار از یک کاور متفاوت استفاده کنید ظاهر پیج شما شلخته و نامنظم خواهد شد. بهتر است یک طیف رنگی را انتخاب کرده و ادامه‌ی کار را بر اساس آن پیش ببرید.

متفاوت طراحی کنید

نکته‌ی مهم این است که طرح‌هایی که به عنوان کاور هایلایت استفاده می‌کنید باید به شکلی باشد که نظر مخاطبان را به سوی خود جلب کند. سعی کنید که از رنگ‌ها و نمادهای عجیب و غریب (اما قابل فهم) استفاده کنید. با انجام این کار یک قدم از رقیبان خود جلو خواهید افتاد.

بهترین برنامه‌های طراحی کاور برای هایلایت

برای این که یک کاور هایلایت خوب داشته باشید، نیازی نیست که حتما آن را از صفر طراحی کنید. اپلیکیشن‌های زیادی برای انجام این کار توسعه داده شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال:

اپلیکیشن Adobe Spark یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو برای کسانی است که علاقه زیادی به محصولات کمپانی ادوبی دارند. کار کردن با این نرم‌افزار آسان است و طرح‌های زیادی برای کاور هایلایت در کتابخانه‌ی آن وجود دارد که با یک کلیک ساده و کمی ویرایش می‌توانید آن‌ها را مختص به خودتان کنید. این برنامه برای سیستم‌عامل‌های android و iOS موجود است.

اپلیکیشن Highlight Cover for Instagram Story بر خلاف Adobe Spark فقط و فقط برای کاورهای مربوط به هایلایت طراحی و توسعه یافته است. تعداد زیادی کاور در این برنامه نهفته است که می‌توانید از آن‌ها برای زیباتر کردن پیج خود بهره ببرید. این برنامه برای سیستم عامل android موجود است.

اپلیکیشن Canva هم از دیگر برنامه‌های شناخته شده در زمینه‌ی طراحی گرافیکی است که می‌توانید از آن برای ساخت کاورهای جذاب هایلایت استفاده کنید. این اپلیکیشن برای سیستم‌عامل‌های android و iOS طراحی شده است و خبر خوب اینکه نسخه‌ی وب آن هم موجود است.

سخن پایانی

اهمیت داشتن ظاهر بصری خوب در پیج‌های اینستاگرامی بر هیچ کس پوشیده نیست. کاور هایلایت هم یکی از مهم‌ترین عناصری است که هر مخاطب بلافاصله بعد از ورود به پیج، آن‌ها را مشاهده خواهد کرد. به همین دلیل بایستی توجه زیادی به رنگ، فونت، شکل و سایر المان‌های به کار رفته در آن داشته باشید. کاورهای بخش هایلایت علاوه بر این که ظاهر صفحه‌ی شما را برجسته خواهند کرد، بلکه دسترسی مخاطب به بخش‌های مختلف را هم تسهیل می‌کند. در این نوشته از گوپیک تمام تلاش خود را بر آن داشتیم تا جنبه‌های متفاوت این کاورها را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم که این مقاله‌ی آموزشی برای شما مفید واقع گردد.

 

گوپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.