اندازه پست اینستاگرام : عکس، استوری، ویدئو، IGTV

آموزش اینستاگرام گوپیک ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

می‌خواهید یک عکس پرتره یا منظره در اینستاگرام پست کنید؟ حاشیه‌ی تصویر یا ویدئویتان در استوری‌ها حذف می‌شود؟ ویدئوی IGTV کیفیت خود را از دست می‌دهد؟ راه حل تمام این مشکلات در اندازه پست اینستاگرام (Instagram post size) است. بسیاری از ما توجه زیادی به میزان رزولوشن ویدئوها و سایز عکس‌ها نداریم. اما واقعیت این است که این اعداد تاثیر بسیاری در کیفیت خروجی پست‌هایمان خواهند داشت. با این نوشته همراه باشید تا چیزهای بیشتری در این رابطه یاد بگیریم.

اندازه پست اینستاگرام

منظور از ابعاد پست اینستاگرام چیست؟

حدودا 10 سال از زمان به وجود آمدن اینستاگرام گذشته است. حالا بیش از 1 میلیارد کاربر به صورت ماهانه در این شبکه‌ی اجتماعی فعالیت می‌کنند. به صورت میانگین هر کاربر 30 دقیقه از روز خود را در اینستاگرام می‌گذراند و 200 میلیون از این جمعیت هر روز حداقل از یک حساب تجاری بازدید می‌کنند. تمام این آمارها نشان می‌دهد که احتمالا تعداد افرادی که پست‌های شما را می‌بینند هم زیاد خواهند بود. در نتیجه بایستی بهترین سایز عکس و ویدئو را برای محتواهای خود در نظر بگیرید تا بیشترین سازگاری را با اینستاگرام داشته باشند.

سایز عکس مربعی در اینستاگرام

با این که این روزها اینستاگرام از انتشار عکس‌های افقی و عمودی هم پشتیبانی می‌کند؛ هنوز هم عکس‌های مربعی شکل از محبوبیت زیادی برخوردارند. بیشتر پیج‌های تجاری تلاش می‌کنند تا اندازه پست اینستاگرام خود را به حالت یک مربع دربیاورند. برای این کار کافی است که نسبت عکس را به صورت 1:1 تعیین کنید.

بهترین سایز برای یک عکس مربعی ۱۰۸۰x ۱۰۸۰px است که منجر به داشتن یک پست با کیفیت بسیار عالی خواهد شد. اگر تصویر خود را با این اندازه در اینستاگرام آپلود کنید، فرایند فشرده شدن به شفافیت عکس، لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

سایز عکس عمودی در اینستاگرام

هیچ چیز به اندازه‌ی یک عکس پرتره‌ی جذاب نمی‌تواند توجه‌ مخاطب را در اینستاگرام به سوی خود جلب کند. اگر شما هم از دوستداران این سبک تولید محتوا هستید، اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم کرده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکس خود را در نسبت 4:5 و اندازه‌ی آن را ۱۰۱۸ ۱۳۵۰x در نظر بگیرید.

سایز عکس افقی در اینستاگرام

خوشبختانه در کنار پرتره‌های چشمگیری که می‌توانید در اینستاگرام آپلود کنید، امکان بارگزاری عکس‌های افقی هم وجود دارد. با این حال گرفتن یک عکس افقی خوب و کاملا فیت برای این شبکه‌ی اجتماعی تا حدی نیاز به تجربه و آزمون دارد. با این حال همه‌ی ما به موقعیت‌هایی از طبیعت و چشم‌اندازهای فوق العاده برمی‌خوریم که حیفمان می‌آید آن را با دوستان خود به اشتراک نگذاریم. برای این کار کافی است که نسبت عکس را به صورت 1:1.91 درآورده و اندازه پست اینستاگرام را به ۱۰۸۰x ۶۰۸  برسانید. با انجام این کار می‌توانید مطمئن باشید که یکی از زیباترین عکس‌های افقی را در در پیج خود به اشتراک گذاشته‌اید.

اندازه پست اینستاگرام

سایز ویدئوی مربعی در اینستاگرام

ویدئوهای یک دقیقه اینستاگرام از جمله رسانه‌های محبوب این شبکه‌ی اجتماعی است که حتما و حتما بایستی به درست بودن نسبت و رزولوشن آن توجه داشته باشیم. اگر دوست دارید که یک ویدئوی مربعی را به اشتراک بگذارید، کافی است که نسبت آن را به صورت 1:1 و اندازه‌اش را ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌شود که اگر در ابتدای کار هستید با انتشار ویدئوهای مربعی کار خود را آسان‌تر کنید.

سایز ویدئوهای عمودی

هنگامی که از ویدئوهای عمودی صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه به یاد استوری و ویدئوهای IGTV می‌افتیم. با این حال این امکان وجود دارد که ویدئوهای یک دقیقه‌ای  با چنین حالتی را هم در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. برای انجام این کار نیاز است که نسبت تصویر را به صورت 5:4 و سایز آن را ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ در نظر بگیرید.

سایز ویدئوهای افقی

بیشتر ویدئوهای آموزشی، فیلم از طبیعت و کلیپ‌های سرگرمی به صورت ویدئوهای افقی منتشر می‌شوند. برای این که بهترین خروجی را از این نوع  ویدئوها داشته باشید کافی است که نسبت آن را 9:16 و رزولوشن آن را به صورت ۱۰۸۰ در ۶۰۸ در نظر بگیرید. اگر ویدئوهای طولانی دارید که نمی‌توان آن‌ها را در یک دقیقه گنجاند و نیاز به ایجاد یک آلبوم از ویدئوهاست، آن را به شکل افقی طراحی کنید.

 

نکته‌ی مهم: جدای از ابعاد پست اینستاگرام به صورت ویدئو، قوانینی در این شبکه‌ی اجتماعی وجود دارد که اگر ویدئویتان از آن‌ها پیروی نکند، قادر به انتشار آن نخواهید بود. از جمله این که هر ثانیه از ویدئوی شما بایستی حداکثر دارای 30 فریم باشد. همچنین ویدئوهای معمولی فقط می‌توانند 60 ثانیه باشند؛ البته امکان تقسیم کردن ویدئوهای چند دقیقه‌ای به چند ویدئوی یک دقیقه‌ای هم وجود دارد. در پایان هم لازم است ذکر کنیم که نهایت حجم ویدئوی شما بایستی 4 گیگابایت باشد.

سایز ویدئوی IGTV اینستاگرام

اینستاگرام بعد از دریافت فیدبک از سوی کاربرانش مبنی بر سخت بودن گنجاندن ویدئوهای طولانی در کلیپ‌های یک دقیقه‌ای تصمیم گرفت تا قابلیت IGTV را به خود اضافه کند. با استفاده از IGTV می‌توان ویدئوهای طولانی را در این شبکه‌ی اجتماعی آپلود کرد. در ابتدای راه‌اندازی این قابلیت، تنها امکان استفاده از ویدئوهای عمودی در آن وجود داشت اما بعد از مدتی ویدئوهای افقی هم به آن افزوده شد.

ویدئوی عمودی IGTV

برای تجربه‌ی یک ویدئوی IGTV عمودی عالی لازم است که نسبت تصویر آن را به صورت 4:5 و رزولوشن آن را ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ در نظر بگیرید. با رعایت این ابعاد پست اینستاگرام می‌توانید از نمایش درست تمام عناصر در ویدئوی خود مطمئن باشید.

ویدئوی افقی IGTV

نسبت ایده‌آل برای داشتن یک ویدئوی IGTV افقی 5:4 بوده و رزولوشن آن‌هم باید به صورت ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ باشد.

سایز استوری در اینستاگرام

استوری‌ها به خاطر قابلیت موقتی بودنشان از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همچنین پیج‌های تجاری اینستاگرام با استفاده از استوری میزان صمیمیت خود با مخاطبانشان را افزایش می‌دهند. هیچ چیز بدتر از این نیست که با هزار زور و زحمت یک استوری خوب بگیرید اما به خاطر عدم رعایت اندازه پست اینستاگرام بخش‌هایی از آن را از دست دهید. برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقاتی نسبت تصویر یا ویدئوی خود در استوری را 9:16 نگه داشته و ابعاد آن را ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ در نظر بگیرید.

نکته: در رابطه با اندازه پست اینستاگرام باید چند نکته‌ی مهم را در نظر بگیرید. اولاَ این که شما مجبور نیستید که فقط پست‌های مربعی منتشر کنید. امکان آپلود عکس‌های افقی و عمودی هم در اینستاگرام وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نسبت‌ها و رزولوشن را رعایت کنید. دوماَ این که سعی کنید عکس‌هایتان بیش از اندازه بزرگ یا کوچک نباشد. چرا که در صورت بزرگ‌ و حجیم بودن، اینستاگرام آن را فشرده می‌کند و این موضوع باعث از بین رفتن برخی از جزئیات عکس خواهد شد. از سویی دیگر عکس‌های کوچک هم کشیده شده و به صورت پیکسل پیکسل در می‌آیند که اصلا اتفاق خوبی نیست.

اندازه پست اینستاگرام

چند سوال مهم در رابطه با ابعاد پست اینستاگرام

  • بهترین اندازه پست اینستاگرام چقدر است؟

بهترین اندازه برای پست اینستاگرام ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ است که از نسبت 1:1 پیروی می‌کند.

  • سایز عکس پروفایل اینستاگرام چقدر باید باشد؟

بهترین اندازه برای عکس پروفایل اینستاگرام۳۶۰ در ۳۶۰ است.

  • آیا امکان آپلود ویدئوی 4K در اینستاگرام وجود دارد؟

خیر. اینستاگرام تنها قابلیت انتشار ویدئوهایی را دارد که نرخ فریم آن‌ها در هر ثانیه 30 تا باشد. ویدئوهای 4k دارای 60 فریم در هر ثانیه هستند که از این حد بیشتر است.

  • چرا عکس‌ها در اینستاگرام پیکسل پیکسل و بی‌کیفیت می‎شوند؟

برای چنین اتفاقی دو دلیل وجود دارد. اول این که نسبت عکس درست نیست و اینستاگرام آن را برش و در نهایت کشیده می‌کند تا در صفحه فیت شود. دوم این که حجم عکس زیاد است و فشرده سازی انجام شده روی آن جزئیات را مخدوش کرده است.

  • چگونه عکس خود را بدون افت کیفیت در اینستاگرام آپلود کنیم؟

یک راه خوب برای جلوگیری از افت کیفیت عکس این است که آن را با استفاده از اینستاگرام نسخه‌ی وب و با استفاده از کامپیوتر دسکتاپ یا لپتاپ، آپلود کنید. کافی است که آدرس Instagram.com را در مرورگر خود وارد کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را بزنید تا به پیج خود دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

از آنجایی که اینستاگرام در زمره‌ی شبکه‌های اجتماعی بصری قرار گرفته است، پیشنهاد می‌کنیم که نسبت به ابعاد پست اینستاگرام حساس بوده و همواره پیگیر آخرین بروزرسانی‌های آن باشید. اینستاگرام برای بهبود تجربه‌ی کاربری در هر چند ماه اقدام به ایجاد تغییراتی در ساختار ظاهری پست‌ها، ویدئوها و استوری‌ها می‌زند. در نتیجه شما هم باید در بازه‌های زمانی کوتاه خود را با این تغییرات وفق دهید. امیدواریم که ای مقاله از گوپیک مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد.

 

گوپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.