همه چیز درباره هشتگ در اینستاگرام

آموزش اینستاگرام گوپیک ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

این روزها دیگر هشتگ‌ها همه‌جا دیده می‎شوند؛ حتی گاهی برخی افراد خوشمزه برای نشان دادن موضع خود در بین حرف‌هایشان از #فلان‌_چیز استفاده می‌کنند. به خوبی مشخص است که این موجودیت تا چه قدر در زندگی‌ها نفوذ کرده است. در این میان هشتگ اینستاگرام (Instagram hashtags) یکی از مهم‌ترین انواع آن در زندگی روزمره‌ی ماست. ما هشتگ‌ها را فالو می‌کنیم، با استفاده از آن‌ها منظور افراد را متوجه می‎شویم و به پست‌های مدنظر خود دسترسی پیدا می‌کنیم. با ما همراه باشید تا نحوه‌ی درست هشتگ گذاری در اینستاگرام را یاد بگیریم.

اگر در اینستاگرام اقدام به انتشار عکس یا ویدئو می‌کنید، احتمالا دلتان می‌خواهد که مردم بیشتری آن‌‌ها را ببینند. یکی از بهترین راه‌های قرار دادن پست‌های اینستاگرامی در معرض دید مخاطب، این است که از هشتگ‌ها استفاده کنید.

منظور از هشتگ در اینستاگرام چیست؟

هشتگ در اینستاگرام یا هر شبکه‌ی اجتماعی دیگر، یک یا چندین کلمه‌ی پیوسته است که علامت # (NumberSign) در ابتدای آن قرار گرفته. این کار باعث می‎شود که عبارت مورد نظر به شکل یک لینک تبدیل شده و کلیک کردن روی آن سبب خواهد شد تا تمام محتوای موجود که این هشتگ را داشته‌اند به نمایش درآید. در اینستاگرام این قابلیت وجود دارد که هشتگ‌ها را فالو کنید و به این ترتیب در قسمت فید، پست‌ها با هشتگ‌های مورد نظر به نمایش درمی‌آیند.

در اینستاگرام می‌توانید تا 30 هشتگ را در یک پست استفاده کنید. برخی افراد معتقدند که استفاده‌ی زیاد از هشتگ‌ها سبب می‎شود که شبیه یک پیج اسپم به نظر برسید. با این حال تحقیقات نشان داده که پست‌هایی که از 11 هشتگ یا بیشتر استفاده می‌کنند،  نرخ تعامل بیشتری دریافت کرده‌اند. در هر صورت نیاز است با تجربه و آزمون متوجه شوید که چه تعداد از آن برای پست‌های شما مناسب است.

چرا از هشتگ استفاده می‌کنیم؟

آموزش هشتگ نویسی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چرا که هشتگ در اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن ما خواهد داشت. هشتگ‌ها به طور کلی باعث طبقه‌بندی محتوای تولید شده در هر شبکه‌ی اجتماعی می‌شوند. هنگامی که از هشتگ برای پست‌های خود استفاده می‌کنید در واقع به یکی از این دسته‌بندی‌ها متعلق می‌شوید. در نتیجه هنگامی که کاربر یکی از این دسته‌بندی‌ها را جست‌و‌جو کند، شما هم در نتایج آن ظاهر خواهید شد. از سویی دیگر هشتگ‌ها می‌توانند به پست‌هایتان مفهوم خاصی ببخشند و موضع سخن شما را روشن سازند.

هشتگ گذاری اینستاگرام

چند نوع هشتگ وجود دارد؟

هشتگ مربوط به توضیحات: با استفاده از این نوع می‌توانید منظور خود از انتشار پست را مشخص سازید.

هشتگ مربوط به برند: این نوع هشتگ‌ها مخصوص شماست و نام برندتان در آن وجود دارد.

هشتگ مربوط به کمپین‌ها: هشتگ‌های مدت‌داری که بعد از مدتی منقضی خواهند شد.

هشتگ در‌ اینستاگرام را کجا باید نوشت؟

تقریبا در تمام قسمت‌های پیج اینستاگرام خود می‌توانید از هشتگ‌ها استفاده کنید. در قسمت بیوگرافی، استوری‌ها، پست‌ها یا بخش کامنت‌ها. وقتی اینستاگرام این قابلیت را به شما داده که در این بخش‌ها هشتگ قرار دهید، بهتر است که شما هم قدردان بوده و از آن استفاده کنید. نکته‌ی مهم این است که در بیوگرافی خود هشتگی که بیشترین ارتباط را با حوزه‌ی کسب‌و‌کارتان دارد را قرار دهید.

آیا قرار دادن هشتگ‌ در بخش کامنت‌ها موثر است؟

برخی افراد تمایل دارند که هشتگ‌هایشان را در بخش کپشن قرار دهند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند که آن‌ها را در کامنت‌ها بگذارند. هر دو روش می‌تواند موثر واقع گردد و هیچ تحقیقی نشان نداده است که یکی از این روش‌ها بر دیگری ارجحیت دارد. طبق معمول برای درک این موضوع که کدام یک از این روش‌ها موثرتر است، باید به تجربه و آزمون پناه ببرید. یکی از مزایای استفاده از هشتگ در بخش کپشن این است که می‌توانید بعدا اقدام به ویرایش یا حذف کردن برخی از آن‌ها کنید. برخی پیج‌ها ترجیح می‌دهند که هشتگ مهم خود را در بخش کپشن و سایر مواردی که خیلی هم مهم نیستند را در بخش کامنت‌ها قرار دهند.

چگونه هشتگ‌ها را پنهان کنیم؟

اگر دوست دارید که هشتگ‌هایتان پنهان شود لازم است در ابتدای بخش کپشن خود چند بار نقطه و اینتر بزنید. این کار باعث می‎شود که کلمه‌ی more بعد از این نقطه‌ها قرار گرفته و هشتگ‌ها از دید کاربر خارج شوند. مخاطب تنها زمانی که روی more کلیک کند، می‌تواند هشتگ‌ها را ببیند. این کار به زیبا‌تر شدن پست‌هایتان کمک بسیاری خواهد کرد.

هشتگ‌های بن شده‌ی اینستاگرام چیست؟

یک نکته‌ی مهم در آموزش هشتگ اینستاگرام این است که با هشتگ‎های بن شده آشنا شوید. این نوع از هشتگ‎ها به خاطر تناقض داشتن با اصول اخلاقی/ امنیتی اینستاگرام توسط این شبکه‌ی اجتماعی بلاک شده‌اند. پست‌هایی که با این هشتگ‌ها منتشر می‎شوند به صورت کامل از دید خارج می‎شوند و دسترسی به آن‌ها امکان پذیر نیست. استفاده از هشتگ‌های بن شده میزان تعامل کاربران با شما را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین این امکان وجود دارد که پیجتان به حالت Shadowban برود. به این معنی که فقط فالوورها قادر به دیدن پست‎هایتان خواهند بود.

برای این که متوجه شوید یک هشتگ بن شده است یا نه، کافی است که آن را جست‌و‌جو کنید. اگر بن شده باشد، در ابتدای نتایج یک متن مبنی بر این که این هشتگ به حالت هیدن (پنهان) درآمده است، مواجه خواهید شد.

نکاتی که باعث بهره‌وری حداکثری از هشتگ‌ها خواهد شد

برای این که بیشتری بهره‌وری ممکن را داشته باشید بهتر است که با این ترفندهای هشتگ گذاری آشنا شوید.

مخاطب خود را در ذهنتان تداعی کنید

هنگامی که می‌خواهید هشتگ در‌ اینستاگرام  بنویسید، مخاطب خود را در ذهنتان تداعی کنید. انجام این کار باعث می‎شود که فکر کنید، او برای رسیدن به یک موضوع خاص چه چیزی را جست‌‌و‌جو خواهد کرد. اگر می‌خواهید که فقط لایک دریافت کنید می‌توانید از معروف‌ترین هشتگ‌ها استفاده کنید یعنی یک روز #پیتزا، روز بعد #ترکیه و … . اما اگر دوست دارید مخاطب را جذب خودتان کنید لازم است که ثابت قدم باشید.

هشتگ گذاری اینستاگرام

تحقیقات انجام دهید

به عنوان یک نکته‌ی مهم در آموزش هشتگ نویسی لازم است که بدانید که جهت جلوگیری استفاده از هشتگ‌های بن شده، بهتر است که پیش از انجام هر کاری، تحقیقات انجام دهید. از جمله:

  • بررسی هشتگ‌هایی که اینفوئنسرهای حوزه‌ی کاریتان از ان‌ها استفاده می‌کنند.
  • فالو کردن هشتگ‌‎های مرتبط با حوزه‌ی کاری، مشاهده کردن پست‌ها با این هشتگ‌ها و ارتباط برقرار کردن با این نوع از پست‌ها. بعد از این کار شما هم از همین هشتگ‌ها استفاده کنید و میزان تعامل مردم با هر کدام را بسنجید.
  • جست‌و‌جوی پست‌هایی که با هشتگ‌های شما منتشر می‎شوند. بررسی کنید که از چه هشتگ‌های دیگری هم استفاده می‌کنند.
  • استفاده از ابزارهای کمکی برای تشخیص دادن بهترین هشتگ‌ها مثل me یا Ritetag.com.

از هشتگ‌‎ها در استوری خود استفاده کنید

در ادامه‎ی آموزش نحوه گذاشتن هشتگ در اینستاگرام لازم است بگوییم که می‌توانید در استوری‎های خود هم از هشتگ استفاده کنید. هنگامی که این کار را انجام می‌دهید احتمالا در معرض دید افراد بسیار بیشتری قرار خواهید گرفت. شاید به این فکر کنید که چگونه می‌توان با استفاده از هشتگ در استوری‎های پربازدید قرار گرفت؟ این موضوع ارتباط بسیار زیادی به الگوریتم‌های اینستاگرام دارد و میزان تعامل مردم با شما و کیفیت محتوایی که منتشر کرده‌اید هم در این موضوع بی‌تاثیر نیست. البته که امتحان این کار ضرر نخواهد داشت. برای انجام این کار کافی است که استیکر هشتگ را انتخاب کنید.

از هشتگ در بیوگرافی خود استفاده کنید

شما می‌توانید هشتگ اینستاگرام را در بخش بیوگرافی پیج خود قرار دهید. ممکن است این کار منجر به دیده شدن بیشتر شما برای کسانی که اقدام به فالو کردن هشتگ می‌کنند، نشود. با این حال وقتی کسی برای اولین بار وارد پیجتان می‎شود، با دیدن این هشتگ، متوجه حوزه‌ی کاری و علاقه‌مندی‌هایتان خواهد شد. می‌توانید با انتخاب یک هشتگ خیلی خاص که فقط متعلق به شماست، و انتشار پست‌ها با این هشتگ، کاربران تازه وارد را به سوی محتواهای مورد نظرتان بکشانید.

هشتگ‌های طولانی و خاص را با هشتگ‌های مشهور ترکیب کنید

استفاده از هشتگ‌های بسیار معروف می‌تواند به تعدادی لایک تبدیل شود اما بعد از مدت کوتاهی پست شما در دریایی از محتواهایی با این هشتگ غرق خواهد شد. به همین دلیل پیشنهاد می‎شود که برای بهره‌وری بیشتر اقدام به ترکیب هشتگ‌های خاص با هشتگ‌های مشهور کنید. هشتگ‌های خاص و بلند که «نیچ» نامیده می‎شوند، افراد کمی را به سویتان جذب خواهند کرد اما این افراد هدفمندی بیشتری دارند و به احتمال زیاد در طولانی مدت سود بسیار بیشتری عایدتان کنند.

سخن پایانی

ما در این نوشتار از گوپیک تلاش خود را کردیم تا نکات مهم در رابطه با هشتگ در اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم. تنها نکته‌ای که در پایان آموزش نحوه هشتگ‌گذاری در اینستاگرام باید دوباره به آن اشاره کنیم، این است که دانستن این نکات و اجرا کردن یکی از آن‌ها برای موفقیت کافی نیست. لازم است که کمی پشتکار به خرج داده و با تجربه‌ و آزمون بهترین هشتگ‌ها را برای کسب و کار خود برگزینید.

گوپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.