راهکارهای نوشتن بیو اینستاگرام

آموزش اینستاگرام گوپیک ۲۹ تیر ۱۴۰۰

وقتی وارد پیج یک نفر می‎شوید (از شاخ‌های اینستا گرفته تا آن‌هایی که مودب و منظم یک گوشه در حال فعالیت حرفه‌ای هستند)، اولین چیزی که نظر شما را به سوی خود جلب می‌کند دقیقا چیست؟ آفرین! بیو اینستاگرام آن‌ها. شما که خودتان را صاحب یک پیج می‌دانید! صرفا جهت اطلاع خوب است آگاه باشید که تنها چند ثانیه زمان دارید تا از این طریق توجه مخاطب را به سوی خود جلب کنید. بیوی شما مانند یک کارت ویزیت یا معرفی‌نامه است به طوری که هر کسی با دیدن آن می‌تواند نسبت به جنبه‌های گوناگون شما از کیفیت محتوا گرفته تا محصولات قضاوت کند. به همین خاطر لازم است که تمرکز بیشتری روی نحوه‌ی نوشتن آن داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها این مقاله را همراهی کنید تا نکات بیشتری در رابطه با نحوه‌ی نوشتن بیوگرافی اینستاگرام بیاموزیم.

منظور از بیو اینستاگرام چیست؟

بیوگرافی اینستاگرام (بایو اینستاگرام) بخشی در صفحه‌ی پروفایل شماست که در آن‌جا می‌توانید نام، حوزه‌ی کاری، شماره‌های تماس، وبسایت و سایر توضیحات خود را قرار دهید. وجه تمایز این بخش با سایر قسمت‌های پیج این است که اولین جایی است که می‌توانید خود را به مخاطب نشان دهید و از خودتان و کاری که انجام می‌دهید صحبت کنید. در بخش متن بیوگرافی می‌توانید 150 کاراکتر را استفاده کنید که حدود 3 خط اول آن به صورت کامل نشان داده می‌شود و باقی آن با زدن دکمه‌ی more به نمایش در‌ می‌آید.

اهمیت بیوگرافی در چیست؟

امروزه دیگر تعدد فالوورها اهمیت زیادی ندارد بلکه کیفیت و تناسب آن‌ها با محتوای شما مهم است. هنگامی که یک بیوگرافی خوب و کامل داشته باشید دنبال‌کننده‌هایی را دریافت خواهید کرد که کاملا ایده‌آل هستند. به این معنی که آن‌ها هدفمند بوده و در کمترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار می‌کنند. شاید فکر کنید که 150 کاراکتر برای قانع کردن یک مخاطب فرصت کمی باشد اما کافی است نگاهی به پیج‌هایی با ده‌ها هزار فالوور بیاندازید که با استفاده از یک بیوگرافی حرفه‌ای و به لطف محتوای خوبی که تولید می‌کنند، توانستند مخاطبان زیادی را به سوی خود بکشانند.

متن بیو اینستا را چگونه بنویسیم؟

پیش از هر چیزی لازم است بدانیم که بایو اینستاگرام از چه بخش‌های تشکیل شده است. به صورت دقیق بیوگرافی به بخش‌های عکس پروفایل، نام و واژه‌ی کلیدی، نام کاربری، آنچه که به کاربر ارائه می‌کنید، فراخوان به انجام عمل، لینک، ایموجی‌ها، هشتگ‌ها، آدرس پستی و ساعات کار تقسیم می‎شود. برای این که بیو اینستاگرام شما حرفه‌ای باشد نیاز نیست که تمام این موارد را در کنار یکدیگر و به هر قیمتی که شده قرار دهیم. تنها کافی است تشخیص دهیم که کدام یک از قسمت‌ها برای پیج شما ضروری است و آن‌ها را در متن بیو خود جای دهید.

عکس پروفایل

با توجه به نوع فعالیتی که در اینستاگرام دارید بایستی تصمیم بگیرید که چه تصویری را به عنوان عکس پروفایل خود قرار دهید. اگر یک مربی ورزشی، معلم، نقاش، طراح گرافیک و … هستید بهتر است که یک نمایه از صورت خود را به عنوان تصویر پروفایل خود انتخاب کنید. این کار باعث ایجاد حس اعتماد بیشتر خواهد شد. از سویی دیگر اگر یک برند هستید و به صورت یک مجموعه فعالیت می‌کنید، نیاز است که لوگوی خود را روی پروفایل خود قرار دهید. نکته‌ی مهم این است که این عکس باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و با توجه به کراپ شدن بخشی از آن توسط اینستاگرام، تمام بخش‌های آن واضح و مشخص باشد.

نام

هنگامی که وارد تنظیمات مربوط به بیو اینستاگرام می‎شوید، در همان اوایل کار از شما نامتان را خواهد پرسید. یکی از نکات بهینه سازی نام در اینستاگرام این است که بعد از نوشتن نام خود در بخش تعیین شده یک کلمه‌ی کلیدی هم بعد از آن قرار دهید. برای مثال اگر شما متخصص تغذیه هستید، این عبارت را بعد از نام خود درج کنید. با انجام این کار امکان قرار دادن خود در رتبه‌های نخست جست‌و‌جو را به شدت افزایش خواهید داد. اگر نام شما طولانی است و امکان گذاشتن کلمه‌ی کلیدی در انتهای آن وجود ندارد، بهتر است که نام خود را در بخش یوزر نیم (user name) جای داده و در بخش نام فقط کلمه‌ی کلیدی را قرار دهید.

چیزی که ارائه می‌کنید

برای این که در اینستاگرام دیده شوید نیاز است که چیزی برای ارائه داشته باشید. توضیحات مربوط به چیزی که ارائه می‌کنید در بخش Instagram Bio قرار خواهد گرفت. دقیقا در این قسمت است که می‌توانید 150 کاراکتر قرار دهید. شما در این قسمت بیان خواهید کرد که چه فرقی با سایر پیج‌های هم‌موضوع با خودتان دارید و چرا باید یک فرد به جای انتخاب آن‌ها، شما را برگزیند.

توجه داشته باشید که در بایو اینستاگرام خود شبیه کسی که در حال سخنرانی است، حرف نزنید. اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی تفریحی است و کاربران آن انتظار دارند که شما آنقدری باهوش باشید که بتوانید این پلتفرم و فضای حاکم بر آن را درک کنید. کاربران این شبکه‌ی اجتماعی انتظار دارند که کمی بامزه و شوخ طبع باشید. مهم نیست که در چه حوزه‌ای مشغول به کارید! کاربران اینستاگرام دوست دارند که صمیمی‌تر باشید و راحت‌ و بی‌ریا خودتان را معرفی کنید. فراموش نکنید که در این قسمت مشکلی که قادر به برطرف کردن آن هستید را بیان کرده و مهم‌ترین جملات خود را هم در سه خط اول آن قرار دهید.

ایموجی‌ها و هشتگ‌ها

یک نکته‌ی مهم در نوشتن متن بیو اینستاگرام این است که آن را برای مخاطبین خود خوانا کنید. به عنوان ادمین پیج بایستی در ابتدای هر خط یک ایموجی مناسب قرار دهید و بین خطوط هم اینتر بزنید تا راحت‌تر بتوان آن را خواند. البته حواستان باشد که بیوگرافی اینستاگرام خود را با ایموجی‌ها پر نکنید در غیر این صورت لوس به نظر می‎رسید.

هشتگ‌ها هم یکی از امکاناتی است که می‌توانید برای بیشتر ظاهر شدن در نتیجه‌ی جست‌و‌جوها از آن استفاده کنید. مهم‌ترین هشتگی که مربوط به حوزه‌ی کاری‌تان است را پیدا کرده و در بیوگرافی خود قرار دهید.

فراخوانی به انجام عمل

یکی از راه‌های حرکت دادن مخاطب به مرحله‌ی بعدی در قیف بازاریابی این است که فراخوانی به انجام عمل ترتیب دهید. این کار را می‌توانید خیلی راحت‌تر از آنچه که در ذهن دارید از طریق یک ایموجی دست رو به پایین و استفاده از جملاتی مانند ثبت نام کنید یا عضو شوید انجام دهید. همچنین جملاتی مانند دایرکت دهید یا با این شماره‌ها تماس بگیرید هم می‌تواند یک فراخوانی به انجام عمل باشد. بیشتر افراد که از وبسایت برای این کار استفاده می‌کنند، یک لندینگ پیج (صفحه‌ی فرود) طراحی کرده و لینک آن را در این بخش قرار می‌دهند تا کاربر را با ورود به این بخش به سمت عملی که خود مد نظرشان است، بکشانند.

لینک‌

داشتن یک وبسایت تاثیر به‌سزایی در حرفه‌ای نشان دادن شما دارد. اگر صاحب یک وبسایت هستید که چه عالی در غیر این صورت می‌توانید با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس اقدام به ساخت یک وبسایت کرده و لینک آن را در بخش website بیو اینستاگرام خود قرار دهید. از آنجایی که تنها یک آدرس را می‌توانید در این بخش قرار دهید که قابلیت کلیک کردن دارد به همین خاطر باید در استفاده از آن نهایت دقت را به خرج دهید. ممکن است قرار دادن آدرس اصلی سایت یا قرار دادن یک صفحه‌ی خاص برای شما مفید باشد. در هر صورت این خود شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام صفحه وبسایت باید در این بخش جای گیرد.

دکمه‌های تماس

اگر پیج شما یک حساب تجاری باشد این امکان را دارید تا دکمه‌هایی را در بایو اینستاگرام خود قرار دهید. در واقع استفاده از این دکمه‌ها باعث می‎شود که ارتباط گرفتن مخاطب با شما بسیار ساده‌تر و سریع‌تر انجام شود و همین موضوع در نهایت منجر به تعامل بیشتر آن‌ها با شما خواهد شد. دکمه‌هایی مانند رزرو، تماس و ایمیل از جمله‌ی آن‌ها هستند. تبدیل یک حساب کاربری معمولی به حساب تجاری هم به صورت رایگان و از تنظیمات اینستاگرام انجام خواهد شد.

آدرس پستی و ساعات کار

اگر به عنوان یک فروشگاه فیزیکی فعالیت دارید و یا این که یک شرکت هستید می‌توانید آدرس پستی خود را قرار دهید. اگر تمایل ندارید که کاربران به صورت دقیق از آدرس پستی شما آگاه شوند بهتر است که استان و شهر خود را وارد کنید. برای انجام این کار هم باید حساب تجاری داشته باشید تا دیگر مجبور نشوید از 150 کاراکتر موجود در متن بیو اینستا استفاده کنید.

سخن پایانی

تجزیه و تحلیل ده‌ها پیج نشان داده است که بیو اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد. اصولا پیج‌ها با متن بیو که خلاقیت بیشتری در نوشتن آن به کار رفته است، برای عموم مردم جذابیت بسیار بیشتری دارد. ممنون هستیم که با این نوشته از گوپیک همراه بودید. امیدواریم با استفاده از نکاتی که بیان کردیم، یک نوشته‌ی خوب برای بیوگرافی خود تهیه کنید.

 

 

 

گوپیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.